Ryhmämatkat Omatoimimatkat Yritys Ajankohtaista Hyvä tietää Tilaa esite
   

Toiviomatkat lentokentällä

Toiviomatkojen tilauslennon lähtiessä Tel Aviviin on Helsinki-Vantaan lentoasemalla aina paikalla Toiviomatkojen edustaja. Toiviomatkojen edustaja on lentoasemalla 2 tuntia ennen koneen lähtöaikaa matkanjärjestäjien palvelupisteessä, joka sijaitsee saapuvan liikenteen tasossa terminaalista T2 terminaaliin T1 johtavan yhdyskäytävän alkupäässä.

Katso kartta tästä (Klikkaa tekstiä Palvelut A-Ö - matkanjärjestäjät, punainen/ vihreä pallo osoittaa tiskin sijainnin tulokerroksessa.)

Matkanjohtajia pyydämme tulemaan lentokentällä Toiviomatkojen edustajan luokse.
Reittilentomatkojen yhteydessä Toiviomatkojen edustaja ei ole
lentokentällä.

Matkatavaroiden check in edellisenä iltana

Matkatavarat on mahdollista lähtöselvittää jo edellisenä iltana ennen klo 10:00 aamulla lähteville lennoille. Lähtöselvitys tapahtuu terminaalissa T2 klo 17:00 - 21:30 välisenä aikana.
Yksi perheenjäsen voi tuolloin lähtöselvittää kaikkien perheenjäsenten matkatavarat edellyttäen, että hänellä on mukanaan kaikkien lähtijöiden lentoliput ja matkalle vaadittavat matka-asiakirjat. Aamulla voi siis mennä suoraan turvatarkastukseen. Käsimatkatavaran määrä tarkistetaan vielä lähtöportilla.

Matkanjärjestäjän varaustunnus kokonaisuudessaan toimii tunnisteena lisämyynnille eli lisämatkatavaralle ja istumapaikoille. Lähtöselvitykseen sen sijaan matkustaja tarvitsee varaustunnuksen 6 viimeistä merkkiä.

Tältä näyttää matkanjärjestäjien palvelupiste (kuvassa vasemmalla T2 terminaalin suunnasta tultaessa heti lentoyhtiöiden tiskien jälkeen).

Tässä hyvä vinkki siihen miten muistaa minne auton on jättänyt parkkiin.

"

Lähtöselvitys on uudistunut

Finnair on uudistanut lentoa edeltäviä palvelujaan sujuvoittaakseen asiakkaidensa matkaanlähtöä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Asiakasta ohjataan tekemään lähtöselvitys yhä enemmän joko ennen lentoasemalle saapumista tai lentoaseman lähtöselvitysautomaateilla. Uudistuksen myötä matkan alku sujuu joustavammin ja jonottaminen lentoasemalla vähenee.

 

 Economy-luokan lähtöselvitystiskejä on vähennetty ja Bag Drop -pisteitä lisätty merkittävästi. Finnairin asiakaspalveluhenkilöstö on asiakkaan tukena lähtöaulassa ja opastaa lähtöselvityksen tekemisessä lähtöselvitysautomaateilla. 

Finnair tarjoaa asiakkailleen useita eri vaihtoehtoja lähtöselvityksen tekemiseen ennen lentoasemalle saapumista: Matkustaja voi tehdä lähtöselvityksen internetissä tai matkapuhelimella jonottamatta silloin, kun se hänelle sopii, jopa 36 tuntia ennen koneen lähtöä. Finnair Plus -asiakkaille ja muille palvelun tilanneille lähetetään ehdotus lähtöselvityksestä tekstiviestillä ennen matkaa. Lentoaseman itsepalveluautomaateilla lähtöselvityksen tekeminen on helppoa ja vaivatonta.

 

Finnair
Asiakaspalvelu"

 
Annankatu 31-33 C , 00100 Helsinki puh. 09 565 7170 ; fax 09 5657 1727 ; helsinki(at)toiviomatkat.fi
Kummeli Group Oy